Ayat-ayat Pilihan dan Terjemahan 6-10



AYAT-AYAT PILIHAN 6-10

AL AHZAB 70-71
“O ya who have believed, fear Allah and speak words of appropriate justice,...
Then, He will amend for ya your deeds and forgive your sins. and whoever obeys Allah and His Messenger has certainly attained a great attainment”
--------------------------------------------------
“Hai orang-orang yang beriman, bertakwalah kamu kepada Allah dan katakanlah perkataan yang benar,..Niscaya Allah memperbaiki bagimu amal-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa menta'ati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar”
AL AN'AAM 162
Say: "Indeed, my prayer, my rites of sacrifice, my living and my dying are for Allah, Lord of the
---------------------------------------------------
Katakanlah: "Sesungguhnya, sembahyanku, ibadahku, hidup dan matiku hanyalah untuk Allah, Tuhan semesta alam

AL-ISRAA ' 2
Dan Kami berikan kepada Musa kitab (Taurat) dan Kami jadikan kitab Taurat itu petunjuk bagi Bani Israil (dengan firman):` Janganlah kamu mengambil penolong selain Aku"
--------------------------------------------------
 We gave musa the book and made it a guide to the children of israel, (commanding) : "take not other than me as disposer of (your) affairs"

AN-NISA 134
“Barangsiapa menghendaki pahala di dunia maka ketahuilah di sisi Allah ada pahala dunia dan akhirat. Dan Allah Maha Mendengar, Maha Melihat"
------------------------------------------
" If any one desires a reward in this life, in Allah's (gift) is the reward (both) of this life and of the hereafter; for Allah is he who heareth and seeth (all things)

AN-NUR 26
'Sedangkan perempuan-perempuan yang baik untuk laki-laki yang baik, dan laki-laki yang baik untuk perempuan yg baik (pula)"
-----------------------------------------

"Women of purity are for men of purity, and men of purity are for women of purity..."


Comments
0 Comments